مركز تخصصي اكستنشن مو

راهنماي مراقبت و حفظ زيبايي موهاي سفيد شده

موهاي سفيد معمولا نشانه افزايش سن و پيري است. در حقيقت پيري موها با از دست دادن رنگدانه‌هاي آن آغاز مي‌شود. البته سفيد شدن موها تا حدود زيادي به ژنتيك افراد نيز بستگي دارد. بسياري از افراد از سنين جواني فرآيند سفيد شدن موهاي خود را تجربه مي‌كنند؛ و بعضي ديگر حتي در سال‌هاي پاياني ميان‌سالي نيز، موي سفيدي بر سر ندارند.
اگر شما نيز تجربه داشتن موهاي سفيد و خاكستري را داشته باشيد؛ احتمالا متوجه بعضي تفاوت‌هاي آن با موهاي مشكي قبلي خود شده‌ايد. شايد بتوان مهم‌ترين اين تفاوت‌ها را خشك، زخيم و زبر شدن آنها دانست. نبود رنگدانه‌ها و كم شدن ميزان آب و كراتين مو ، از جمله علت‌هاي اين مشكل است. در اين شرايط براي آنكه كماكان زيبايي و سلامت موهاي خود را حفظ كنيد؛ بايد وقت بيشتري را صرف مراقبت از آنها نماييد. در ادامه اين نوشته چند پيشنهاد مراقبتي مختص موهاي سفيد شده را به شما ارائه مي‌كنيم.

مراقبت و حفظ زيبايي موهاي سفيد شده

شامپو و روش شستشوي موهاي خود را تغيير دهيد

موهاي پير شده نيازمند توجه و مراقبت بيشتري هستند. شما بايد با آنها با ملايمت بيشتري رفتار كنيد. يكي از اين موارد نيز انتخاب شامپوي مناسب است. شامپوهاي ملايم‌تر در اين زمينه مي‌توانند به موهاي شما كمك كنند. همچنين بهتر است از شامپوهايي قوي مثل شامپوهاي ضد شوره تا جاي ممكن استفاده نكنيد.
پس از انتخاب يك شامپوي ملايم، بهتر است هنگام شستشو نيز رفتاري ملايم و آرام با موهاي خود داشته باشيد. در درجه اول يك مرتبه شستشوي مو كافي است؛ و شستشوي دو يا سه باره مو در يك نوبت حمام، از جمله علت‌هاي ضعيف، خشك و شكننده شدن موها است. همچنين هنگام شستشو از آب داغ استفاده نكنيد و تاجاي ممكن آب را ولرم نماييد. آب داغ مي‌تواند باعث كاهش رطوبت موهاي شما شود.
پس از شستشو نيز با همان حساسيت‌هاي قبلي، اقدام به خشك كردن موها كنيد. در درجه اول توجه كنيد كه حوله را روي موهاي خود نكشيد و تنها با لمس موها آب آنها را بگيريد. استفاده از ابزارهايي مثل سشوار و اتوي مو را نيز تا جاي ممكن فراموش كنيد؛ و حداقل در شرايط معمول از آنها استفاده نكنيد. اين ابزارها نيز موجب آسيب ديدن بيشتر موها مي‌شوند.

روغن‌هاي نرم و تقويت‌كننده را فراموش نكنيد

ساعتي پيش از حمام مي‌توانيد از روغن‌هاي طبيعي مختلف، از جمله روغن زيتون، روغن نارگيل، روغن بادام و… استفاده نماييد. اين روغن‌ها معمولا موجب آب‌رساني بهتر به موهاي سفيد شده و از ميزان خشكي آنها مي‌كاهند.
پس از حمام نيز از سرم‌هاي تقويت‌كننده مو استفاده كنيد. اين سرم‌ها حاوي مواد مغذي لازم براي موهاي شما هستند؛ و به‌طور موقت وضعيت آنها را از نظر سلامت و زيبايي بهبود مي‌دهند.
فراموش نكنيد كه حتي اگر خودتان در سنين جواني و ميان‌سالي هستيد؛ موهاي سفيد شما در سن پيري قرار دارند. بنابراين انجام اين فعاليت‌ها كاري موقتي و درماني نيست. بلكه روش‌هايي هميشگي است كه كيفيت موهاي سياه، سفيد و خاكستري شما را در طول زمان حفظ مي‌كند.

وضعيت سلامتي خود را بررسي كنيد

اگرچه موهاي سفيد ارتباط مستقيمي با سلامتي جسمي ندارند. اما ريزش مو و كاهش كيفيت و زيبايي آنها مي‌تواند به سلامت جسمي شما كاملا مرتبط باشد. به عنوان مثال كمبود بعضي از مواد از جمله آهن در بدن و يا تنظيم نبودن غده تيروئيد، مي‌توانند موجب آسيب ديدن موها شوند.
بنابراين بهتر است به صورت دوره‌اي و براي سنجش سلامت جسمي خود نزد پزشك برويد و آزمايش‌هاي لازم را انجام دهيد. در صورتي كه اين آزمايش‌ها نشان از كمبودي در بدن شما بدهد؛ پزشك مي‌تواند با ارائه درمان‌هاي مناسب و تجويز داروها يا مكمل‌هاي غذايي، بسياري از مشكلات جسمي شما را بطرف كند.
برطرف شدن اين مشكلات نيز در نهايت مي‌تواند كيفيت و سلامت موهاي سفيد شما را افزايش دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۲:۴۳ توسط:نوروزي موضوع: